sanne-japan.reismee.nl

Mijn eerste week in Japan!

Lieve mensen,

Mijn eerste week in Japan zit er inmiddels op! Het land waar ik al zo lang naar toe wilde, een lang gekoesterde droom die nu werkelijkheid is geworden! Ik vond het best spannend om mijn familie en vriend(en) achter te laten voor iets totaal onbekends, maar gelukkig ben ik hier goed terecht gekomen en heb ik het erg naar m’n zin hier! Ik had van tevoren wel bepaalde verwachtingen van Japan en deze verwachtingen zijn zeker waargemaakt tot nu toe! Ik ben heel blij en dankbaar dat ik dit avontuur mag meemaken. Vandaag een week geleden kwam ik hier aan na een vermoeiende maar goede reis. Ik werd ontzettend vriendelijk ontvangen en voelde me eigenlijk meteen wel thuis. Ik heb een fijne kamer en een vriendin en studiegenoot van mij (Nathalie) woont in de kamer naast mij! Het kon eigenlijk allemaal niet beter.

Deze eerste week was een week van oriënteren, de stad verkennen en in het ritme komen. Sendai is een grote stad met ongeveer 1 miljoen inwoners. De mensen zijn super vriendelijk en het is hier totaal niet toeristisch. Ik ben samen met Nathalie vaak de enige buitenlander als we de stad ingaan. Aangestaard worden we hier echter niet, daar zijn de mensen veel te beleefd voor. De Japanse cultuur is hier sterk aanwezig en dat vind ik heel mooi en interessant om te zien. De mensen zijn hier ontzettend beleefd en respectvol. Als mensen voor de bus of trein staan te wachten, word er netjes een rij gevormd binnen de hiervoor bestemde lijnen, waarbij er tussen de personen telkens voldoende afstand wordt gehouden. Op de (rol)trap wordt links aangehouden, zodat personen met haast erlangs kunnen. Dit zijn enkele voorbeelden van de beleefdheid van de mensen hier, en zo zijn er nog veel meer dingen. Ik vind de rust en beleefdheid hier prettig, daar kan ik wel aan wennen!

We hebben deze week veel dingen geregeld, maar ook de stad verkent. Zo zijn we naar de Sendai Daikannon geweest, een enorm boeddhabeeld van 100 meter hoog die vanuit de hele stad te zien is. In deze grote boeddha staan nog weer eens 108 boeddha’s en je kunt met de lift naar boven tot de 12e verdieping, om hier het uitzicht en de collectie boeddha’s te bewonderen. Voor mij als boeddhaliefhebber was dit een bijzondere ervaring! Daarnaast hebben we veel tempels bezocht, waaronder de bekende Rinno-Ji tempel. Dat is niet moeilijk hier, want in bijna iedere straat is er wel een te vinden! Verder hebben we voornamelijk het centrum bezocht, om te winkelen en te eten (onze favoriete bezigheid hier). Het winkelcentrum hier is enorm groot, er lijkt geen einde aan te komen! Er zijn allerlei winkels en restaurants, wat heel handig is, want je kunt hier alles krijgen dat je nodig hebt, en zelfs nog meer dan dat! Ik hoef hier dus niks te missen, behalve m'n familie en vriend(en). Wel moet ik wennen aan het idee dat ik hier ineens buitenlander ben, een Nederlander tussen duizenden Japanners. De mensen spreken hier ook echt niet of nauwelijks Engels en aangezien mijn Japans op dit moment nog niet zo ver rijkt, is alles een avontuur opzich. Ook moet ik wennen aan het idee dat ik de komende maanden zonder familie en vriend(en) zal doorbrengen, maar gelukkig is er Skype en Whatsapp en heb ik hier nog genoeg te ontdekken!

Gisteravond zijn we met een groep andere internationale studenten naar een karaokebar geweest, dit was heel gezellig! Vanavond ben ik samen met mijn tutor en Nathalie uiteten geweest bij een typisch Japans restaurant waar we Okonomiyaki hebben gegeten, een soort van Japanse pannenkoek met allerlei ingrediënten erin; superlekker! Verder gaan we deze week nog het een en ander regelen en dan beginnen volgende week de lessen aan Tohoku University! Ik vind de vrije tijd heel fijn, maar heb ook wel veel zin om naar school te gaan! Nu ik hier ben is mijn motivatie nog groter om de Japanse taal en cultuur te leren en hier kijk ik erg naar uit!

Ik heb veel zin in de komende avonturen en ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden en af en toe een blog te schrijven!

Veel liefs en groetjes uit Japan,

Sanne

Reacties

Reacties

Marleen

Wat fijn te lezen dat je het zo naar de zin hebt, Sanne! Geniet ervan! Veel liefs, Marleen ♡

Anita

Hoi Sanne, wat een mooi verhaal en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wist niet dat ze in Japan ook 'pannenkoeken' eten. ;)
Leuk om iets te horen over de Japanse cultuur. Daar hoor je normaal bijna nooit iets over. Nog veel plezier! Liefs, Anita

Sanne Nijland

Dankjewel @Marleen!? ga ik doen?

Sanne Nijland

Dankjewel @Anita!? Ja ze eten hier ook pannenkoeken haha alleen dan wel op een iets andere manier?. Ja heel bijzonder om de Japanse cultuur hier mee te maken! Bedankt, heel lief van jullie allebei?.

Wim

Fijn om te lezen - ik krijg er al meer een beeld bij: jij met 999.999 buren of ....
Geniet er van, Sanne - een nieuwe wereld om te ontdekken!

Sanne Nijland

Fijn om te horen!? hahah ja zoiets ? maar we zijn wel met een grote groep internationale studenten! Dankjewel, ga ik doen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!